000 -ENCABEZADO |
Número de control [NR] |
02957cam a2200277 a 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
control field |
20180205081825.0 |
008 - DE LONGITUD FIJA DE DATOS DE ELEMENTOS - INFORMACIÓN GENERAL |
Elementos de longitud fija [NR] |
180205s2008 caua rb 001 0 eng d |
010 ## - NUMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO (LC) [NR] |
Número de control LC [NR] |
2008014793 |
020 ## - NUMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS [R] |
Número Internacional Normalizado del libro [NR] |
9780470261347 |
035 ## - NUMERO DE CONTROL DEL SISTEMA [R] |
Número de control del sistema [NR] |
(OCoLC)ocn220420882 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACION [NR] |
Agencia de catalogación original [NR] |
CO-BoUCM |
Idioma de catalogación [NR] |
spa |
Quien Cataloga |
Sandra Palacio |
Quien Clasifica |
Sandra Palacio |
041 0# - CODIGO DE IDIOMA [R] |
Código de idioma para texto/pista de sonido o título separado [R] |
Inglés |
082 00 - NUMERO DE CLASIFICACION DECIMAL DEWEY [R] |
Número de clasificación [R] |
378.190973 |
Número de la edición [NR] |
20 |
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL [NR] |
Nombre personal [NR] |
Diamond, Robert M. |
ID Autoridad |
91151 |
245 10 - MENCION DE TITULO [NR] |
Título [NR] |
Designing and assessing courses and curricula |
Parte restante del título [NR] |
a practical guide |
Mención de responsabilidad, etc. [NR] |
Robert M. Diamond |
250 ## - MENCION DE EDICION [NR] |
Mención de edición [NR] |
Tercera edición |
260 ## - PUBLICACION, DISTRIBUCION, ETC. (PIE DE IMPRENTA) [R] |
Lugar de publicación, distribución, etc. [R] |
San Francisco (Estados Unidos) |
Nombre del editor, distribuidor, etc. [R] |
Jossey-Bass |
Fecha de publicación, distribución, etc. [R] |
2008 |
300 ## - DESCRIPCION FISICA [R] |
Extensión [R] |
xxiv, 487 páginas |
490 0# - MENCION DE SERIE [R] |
Mención de serie [R] |
Jossey-Bass higher and adult education series |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO PREESTABLECIDO [R] |
Nota de contenido con formato preestablecido [NR] |
Preface -- Acknowledgments -- About the author --Part 1: Frame Of Reference -- 1: Learning-centered approach to course and curriculum design -- 2: Expanding role of faculty in accreditation and accountability -- 3: Staying informed -- 4: Scholarship and faculty rewards -- 5: Introduction to the model and its benefits -- 6: Diagramming -- Part 2: Process -- 7: Making the decision to go ahead -- 8: Getting started -- 9: Linking goals, courses, and curricula -- 10: Gathering and analyzing essential data -- 11: Thinking in the ideal -- 12: Adjusting from the ideal to the possible -- 13: Clarifying instructional goals and learning outcomes -- 14: Designing and implementing your assessment plan: Overview and assessing a curriculum -- 15: Designing and implementing your assessment plan: Assessing a course -- Part 3: Designing, Implementing, And Assessing The Learning Experience -- 16: Designing the learning experience: Research on teaching and learning -- 17: Designing the learning experience: Your instructional options -- 18: Using technology to support learning / Wallace Hannum -- 19: Distance learning / Wallace Hannum -- 20: Meeting the needs of adult learners / G Roger Sell -- 21: Addressing diversity / G Roger Sell -- 22: Developing a learning-centered syllabus -- Part 4: Your Next Steps -- 23: Using your data: curriculum and course revision -- 24: Learning from experience -- Resources -- Case studies -- References -- Index. |
520 ## - NOTA DE RESUMEN, ETC. [R] |
Nota de sumario, etc. [NR] |
From the Publisher: Designing and Assessing Courses and Curricula reflects the most current knowledge and practice in course and curriculum design and connects this knowledge with the critical task of assessing learning outcomes at both course and curricular levels. This thoroughly revised and expanded third edition of the best-selling book positions course design as a tool for educational change and contains a wealth of new material including new chapters, case examples, and resources. |
650 17 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Universidades |
Subdivisión general [R] |
Curriculo |
Subdivisión geográfica [R] |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
25978 |
650 27 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Planificación curricular |
Subdivisión geográfica [R] |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
79377 |
650 27 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Evaluación curricular |
Subdivisión geográfica [R] |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
79302 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADOS (KOHA) |
Sistema de clasificación |
|
Tipo de ítem principal el descrito en 300a |
Libro |
Tema principal |
Educación |
Edición |
3 |
Clasificación |
378.190973 |
Parte restante de la signatura top. |
D537de |