000 -ENCABEZADO |
Número de control [NR] |
03012cam a2200253 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
control field |
17827265 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
control field |
20211105120833.0 |
008 - DE LONGITUD FIJA DE DATOS DE ELEMENTOS - INFORMACIÓN GENERAL |
Elementos de longitud fija [NR] |
170605s2014 xxu 001 0 eng |
010 ## - NUMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO (LC) [NR] |
Número de control LC [NR] |
2013029738 |
020 ## - NUMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS [R] |
Número Internacional Normalizado del libro [NR] |
9780321884916 |
020 ## - NUMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS [R] |
Número Internacional Normalizado del libro [NR] |
0321884914 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACION [NR] |
Agencia de catalogación original [NR] |
CO-BoUCM |
Idioma de catalogación [NR] |
spa |
Quien Cataloga |
Sandra Palacio |
Quien Clasifica |
Sandra Palacio |
041 0# - CODIGO DE IDIOMA [R] |
Código de idioma para texto/pista de sonido o título separado [R] |
Inglés |
082 00 - NUMERO DE CLASIFICACION DECIMAL DEWEY [R] |
Número de clasificación [R] |
005.133 |
Número de la edición [NR] |
20 |
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL [NR] |
Nombre personal [NR] |
Shaw, Zed |
ID Autoridad |
86154 |
245 10 - MENCION DE TITULO [NR] |
Título [NR] |
Learn Python the hard way |
Parte restante del título [NR] |
a very simple introduction to the terrifyingly beautiful world of computers and code |
Mención de responsabilidad, etc. [NR] |
Zed A. Shaw |
250 ## - MENCION DE EDICION [NR] |
Mención de edición [NR] |
Tercera edición |
260 ## - PUBLICACION, DISTRIBUCION, ETC. (PIE DE IMPRENTA) [R] |
Lugar de publicación, distribución, etc. [R] |
Nueva York |
Nombre del editor, distribuidor, etc. [R] |
Addison-Wesley Professional |
Fecha de publicación, distribución, etc. [R] |
2014 |
300 ## - DESCRIPCION FISICA [R] |
Extensión [R] |
xv, 287 páginas |
Material acompañante [NR] |
1 Cd-Rom |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO PREESTABLECIDO [R] |
Nota de contenido con formato preestablecido [NR] |
The hardway is easier -- Exercise 0: The setup -- Exercise 1: A good first program -- Exercise 2: Comments and pound characters -- Exercise 3: Numbers and math -- Exercise 4: Variables and names -- Exercise 5: More variables and printing -- Exercise 6: Strings and text -- Exercise 7: More printing -- Exercise 8: Printing, printing -- Exercise 9: Printing, printing, printing -- Exercise 10: What was that? -- Exercise 11: Asking questions -- Exercise 12: Prompting people -- Exercise 13: Parameters, unpacking, variables -- Exercise 14: Prompting and passing -- Exercise 15: Reading files -- Exercise 16: Reading andwriting files -- Exercise 17: More files -- Exercise 18: Names, variables, code, functions -- Exercise 19: Functions and variables -- Exercise 20: Functions and files -- Exercise 21: Functions can return something -- Exercise 22: What do you know so far? -- Exercise 23: Read some code -- Exercise 24: More practice -- Exercise 25: Even more practice -- Exercise 26: Congratulations, take a test! -- Exercise 27: Memorizing logic -- Exercise 28: Boolean practice -- Exercise 29: What if -- Exercise 30: Else and if -- Exercise 31: Making decisions -- Exercise 32: Loops and lists -- Exercise 33: While loops -- Exercise 34: Accessing elements of lists -- Exercise 35: Branches and functions -- Exercise 36: Designing and debugging -- Exercise 37: Symbol review -- Exercise 38: Doing things to lists -- Exercise 39: Dictionaries, oh lovely dictionaries -- Exercise 40: Modules, classes, and objects -- Exercise 41: Learning to speak object oriented -- Exercise 42: Is-a, has-a, objects, and classes -- Exercise 43: Basic object oriented analysis and design -- Exercise 44: Inheritance vs. composition -- Exercise 45: You make a game -- Exercise 46: A project skeleton -- Exercise 47: Automated testing -- Exercise 48: Advanced user input -- Exercise 49: Making sentences -- Exercise 50: Your first website -- Exercise 51: Getting input from a browser -- Exercise 52: The start of your Web game -- Next steps -- Advice from an old programmer -- Appendix A: Command line crash course. |
650 17 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Python (Lenguaje de programación de computadores) |
9 (RLIN) |
86155 |
650 27 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Lenguajes de programación |
Subdivisión de forma [R] |
Problemas, ejercicios, etc. |
9 (RLIN) |
18387 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADOS (KOHA) |
Sistema de clasificación |
|
Tipo de ítem principal el descrito en 300a |
Libro |
Tema principal |
Generalidades |
Edición |
3 |
Clasificación |
005.133 |
Parte restante de la signatura top. |
S537lp |