000 -ENCABEZADO |
Número de control [NR] |
02224nam a2200229Ia 4500 |
008 - DE LONGITUD FIJA DE DATOS DE ELEMENTOS - INFORMACIÓN GENERAL |
Elementos de longitud fija [NR] |
130821s2011 enka gr eng |
020 ## - NUMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS [R] |
Número Internacional Normalizado del libro [NR] |
9780674062207 |
020 ## - NUMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS [R] |
Número Internacional Normalizado del libro [NR] |
9780674066564 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACION [NR] |
Agencia de catalogación original [NR] |
Co-BoUCM |
Idioma de catalogación [NR] |
spa |
041 00 - CODIGO DE IDIOMA [R] |
Código de idioma para texto/pista de sonido o título separado [R] |
Inglés |
082 04 - NUMERO DE CLASIFICACION DECIMAL DEWEY [R] |
Número de clasificación [R] |
R 373.12913 |
Número de la edición [NR] |
20 |
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL [NR] |
Nombre personal [NR] |
Rumberger, Russell W. |
ID Autoridad |
160443 |
245 10 - MENCION DE TITULO [NR] |
Título [NR] |
Dropping out why students drop out of high school and what can be done about it |
Mención de responsabilidad, etc. [NR] |
Russell W. Rumberger |
260 ## - PUBLICACION, DISTRIBUCION, ETC. (PIE DE IMPRENTA) [R] |
Lugar de publicación, distribución, etc. [R] |
Cambridge (Inglaterra) |
Nombre del editor, distribuidor, etc. [R] |
Harvard University Press |
Fecha de publicación, distribución, etc. [R] |
2011 |
300 ## - DESCRIPCION FISICA [R] |
Extensión [R] |
xii, 380 páginas |
Otros detalles físicos [NR] |
ilustraciones |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFIA, ETC. [R] |
Nota de bibliografía, etc. [NR] |
|
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO PREESTABLECIDO [R] |
Nota de contenido con formato preestablecido [NR] |
1. Introduction. -- 2. The varying requirements and pathways for completing high school : The conflicting goals of high school ; The requirements for completing high school ; Alternative pathways to high school completion. -- 3. The nature and extent of the dropout crisis : What does it mean to drop out of school? ; The debate over dropout and graduation rates ; Measuring dropout and graduation rates ; The vast differences in dropout and graduation rates. -- 4. The individual consequences of dropping out : Labor market outcomes ; Crime ; Family formation ; Health ; Civic engagement ; Well-being ; Intergenerational mobility. -- 5. The social consequences of dropping out : Consequences for the economy ; Consequences for the larger society ; Total economic losses from dropouts. -- 6. Understanding why students drop out : The process of dropping out ; The reasons students report for dropping out. -- 7. Predictors of dropping out : Individual predictors of dropping out ; Institutional predictors of dropping out ; Explaining racial and ethnic differences in dropout rates. -- 8. Learning from past efforts to solve the dropout crisis : Alternative approaches to improving dropout and graduation rates ; What works? ; What have we learned from large-scale reform efforts?. -- 9. What should be done to solve the dropout crisis : Current efforts ; Moving beyond current efforts. |
650 04 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Deserción escolar |
Subdivisión geográfica [R] |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
13026 |
650 04 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Estudiantes |
Subdivisión geográfica [R] |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
7599 |
650 04 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMATICO [R] |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada [NR] |
Teoría de la educación |
9 (RLIN) |
25273 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADOS (KOHA) |
Tema principal |
Generalidades |
Edición |
1 |
Prefijo de la signatura top. (colección) |
Colección - Referencia |
Parte restante de la signatura top. |
R936d |
Tipo de ítem principal el descrito en 300a |
Libro |
Sistema de clasificación |
|
Clasificación |
373.12913 |